AOlaisena OAJ:n valtuustossa

OAJ:n ylin päättävä elin, valtuusto,  kokoontui 8-10.5.2019 Akavatalolla. Ennen valtuuston kokoontumista oli OAO:n valtuustoryhmä kokoontunut kaksi kertaa ja valmistautunut huolella kokoukseen. OAO:n ryhmä keskusteli kokouksissaan monipuolisesti ajankohtaisista teemoista ja valmisteli osaltaan kokokseen laajan joukon puheita ja ponsiesityksiä. Me AOlaiset olemme aktiivisia myös valtuustoryhmässä.

Valtuuston kokoontuminen alkoi Luukkaisen avauksen jälkeen eurovaaliehdokkaiden paneelilla: https://www.oaj.fi/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/2019/eu-vaalipaneeli-oajn-valtuustossa/

Valtuuston kokouksessa suurina teemoina olivat jaksaminen ja työhyvinvoinnin lisääminen, tuleva neuvottelukierros ja järjestötoiminnan tulevaisuus. Globaaliin oikeudenmukaisuuteen sekä solidaarisuustyöhön valtuusto päätti jatkossa satsata reilusti.

OAO:n ryhmäpuheenvuorossa toivotettiin työhyvinvoinnin teemavuosi erittäin tervetulleeksi ja meidän kaikkien kaipaavan ja odottavan konkreettisia työkaluja työhyvinvoinnin parantamiseen.

Laatimissamme ja hyväksytyissä ponsiesityksissä edellytimme mm. AMK-edunvalvonnan terävöittämistä, ammatillisen toisen asteen vuosityöajan tulkinnallisten epäkohtien poistamista ja OAJ:n viestintästategian jatkoa. Aktiivien toimintaa kentällä helpottamaan odotamme apua hyväksytystä palvelulupaus -ponnesta, jonka myötä jokainen toimistoon yhteyksissä oleva aktiivitoimija saa vastauksen ja yhteydenoton muutaman päivän sisällä.

Varsinkin somessa kiihkeänä käynyt peruskoulujen vuosityöaikakeskustelu jatkoi edelleen myös valtuuston vuosityöaikakeskusteluja: https://www.oaj.fi/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/2019/vuosityoaika-puhutti-valtuuston-avauspaivana/

Valtuuston kokoontumisen loppuvaiheessa osallistuimme OAJ:n järjestötoiminnan kehittämisen työpajoihin ja pidimme jälleen vahvasti esillä ammatillisen opettajan professiota kaikissa keskusteluissa ja kehittämisideoissa.

Kokous päättyi valtuuston kannanottoon, voit katsoa sen täältä https://www.oaj.fi/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/2019/oajn-valtuusto-vaatii-investointeja-kasvatukseen-koulutukseen-ja-tutkimukseen/

OAJ on Nenäpäivän yhteistyökumppani ja valtuusto osallistuikin Nenäpäivän lipaskeräykseen sekä lahjoituksena torstain illalliselta ”säästetyistä” kustannuksista.

Valtuustoterveiset ammatillisten linssien läpi raportoi Johanna Toivanen

Tapahtuma | 1.1.2019