< Kaikki tapahtumat

#Koulutusratkaisee - rautaisen ammattiosaamisen

26.1.2019

Educa 2019 yhteydessä järjestetään Ammatillinen seminaari.

13.20 -13.30 Olli Luukkainen, puheenjohtaja OAJ avaa tilaisuuden.
Suomen kilpailukyky rakentuu rautaiselle ammatillisen koulutuksen ja ammattikorkeakoulujen tuottamalle ammattitaidolle ja yliopistojen tuottamalle huipputieteelle. Eriarvoistuminen, työn murros, työttömyys, ja samaan aikaan kasvava osaajapula sekä globaalit ongelmat vaativat meiltä uutta ajattelua. Miten ammatillista osaamista vahvennetaan? Miten vahvistetaan alueellista kehittämistä ja innovaatioita? Millaisilla päätöksillä ja linjauksilla turvataan laadukas ammattiosaaminen ja jatkuva oppiminen.
Nyt riittävät pyhät puheet – tarvitaan tekoja.

Mukana keskustelemassa kansanedustajat Pilvi Torsti, Sari Multala, Tuomo Puumala sekä Veli-Matti Lamppu (Amke), Petri Lempinen (Arene), Hannu Kemppainen (Business Finland) ja Nina Lahtinen (OAJ). Keskustelua vetää Petri Rajaniemi.

Aika: 26.1.2019 13:20 – 15:00
Paikka: Tila 203
Esiintyjät: Kansanedustajat Pilvi Torsti, Sari Multala, Tuomo Puumala sekä Veli-Matti Lamppu (Amke), Petri Lempinen (Arene), Hannu Kemppainen (Business Finland) ja Nina Lahtinen (OAJ). Keskustelua vetää Petri Rajaniemi.

Järjestäjä

OAJ:n Ammatilliset opettajat OAO ry
http://oao.oaj.fi(linkki aukeaa uuteen välilehteen)