Takaisin kaikkiin tapahtumiin

AO STUDIO - Koulutuspolitiikka

• Ammatillisten oppilaitosten ja ammattikorkeakoulujen opettajat ja asiantuntijat AO ry Rautatieläisenkatu 6 (Käyntiosoite: Kellosilta 7) 00520 Helsinki Finland (kartta)

Tervetuloa AO STUDIOON! Tilaisuus on tarkoitettu kaikille AOn henkilöjäsenille.

Paikalla studiossa kanssanne keskustelemassa ovat AOn puheenjohtajat Tuija, Tapio ja Jari sekä AOn KOPO-työryhmän puheenjohtaja Jaana Antila. Illan vieraina AO STUDIOssa ovat OAJ:n erityisasiantuntijat Mirjami Lehikoinen ja Hannele Louhelainen.

Koulutuspolitiikassa ajankohtaista ovat ammatillisen koulutuksen ja ammattikorkeakoulujen rahoitusmallien uudistaminen. Samoin työn alla ovat ammatillisen koulutuksen oppimisen tuki ja koulutuksen järjestäjien toiminnanohjauksen uudistaminen. Huoli aikuiskoulutustuen loppumisesta 1.8.2024 puhuttaa jäsenistöä.

Ilmoittaudu viimeistään 14.4.2024 alla olevan linkin kautta:

Teams-linkki tilaisuuteen lähetetään ilmoittautumisen päätyttyä.

Koulutuspoliittisesta toimikunnasta ja AOn KOPO-työryhmästä
OAJ:n hallituksen valmistelusta vastaavat toimikunnat, joista yksi on koulutuspoliittinen toimikunta. Toimikunnassa kaikkia ammatillisia opettajia (OAO) edustavat Tuija Mäntsälä (AO), Maarit Rahkola (AKOL) ja Timo Sirviö (SKO). Toimikunnassa työskentely edellyttää vankkaa kokonaisnäkemystä OAOn linjauksista ja tiivistä yhteistyötä OAOn hallituksen ja valtakunnallisten yhdistysten kanssa.

Koulutuspoliittisen toimikunnan tehtävänä on valmistella hallitusta varten koulutuspoliittisia aloitteita, esityksiä, linjauksia ja kannanottoja sekä seurata ensisijaisesti valtakunnallista koulutuspolitiikkaa ja edistää osaltaan koulutuspoliittista edunvalvontaa.

Vastaavasti meidän AOn KOPO-työryhmä ottaa kantaa edellä mainittuihin asioihin ja vie näkemystämme OAOn hallitukselle ja OAJ:n koulutuspoliittiseen toimikuntaan.

Lisätietoja tilaisuudesta:
Tapio.Lindfors@ammatilliset.fi

Tervetuloa,

AOn puheenjohtajisto ja koulutuspoliittinen työryhmä

11. huhtikuuta

AO:n tukemat paikalliset edunvalvontakoulutustilaisuudet